Ana içeriğe atla

Kişisel Notlarda Bugün: Küllerinden Doğmak Üzerine #herkeskendineçokiyibaksın



"Küle döndüysen, yeniden güle dönmeyi bekle.
Ve geçmişte kaç kere küle dönüştüğüne değil,
Kaç kere yeniden küllerinin arasından doğrulup,
Yeni bir gül olduğunu hatırla."
Mevlana

Bu yazı biraz kendi hikayemden ve an içerisinde Phoneix takım yıldızına karşı oluşumdan ilham alıyor. Bugün tam da ihtiyacım olan rehber bilgi yine karşıma geldi, hem de mitolojisine hayran olduğum Anka bir diğer adıyla Simurg ve Mevlana üzerinden...

Bahsetmek istediğim konu duygusal çöküntüler ve oradan çıkmak üzerine. Gün olur ki insan duyguların yerle bir olduğu, kendini çaresiz, kimsesiz ve hatta ölse kurtulacakmış gibi seviyelerde depresyonda bulur. Hepimiz bu gibi endişe, kaygı ve korku içeren anlardan kaçar ya da korkarız. Oysa ki hayat gerçeklerinde bu da var ve insan bu durumlardan bir avuç toprakla yeniden ayağa kalkabilir, yaşadığından daha güçlü ayağa kalkabilir. Nitekim bu seviyeye gelmek sabır, zaman ve bilinç gerektirir.

Hayatta iyi günler olduğu kadar kötü günler de vardır. Bu basit bilgiyi sözde söylemek kolay olsa da yaşarken insana bitmeyecekmiş duygusu verir. Gün gelip ateş köze döndüğünde, ardından közler soğuduğunda kalan küllere bakar ve "vay be" der insan. Mevlana'nın yazının başında paylaştığım sözleri gibi, kim bilir kaç kez yeniden doğduk küllerimizden, ancak içinden çıktığımızda görebiliyoruz gerçeği ve olan biteni. Ve hatırlamak lazım, kaldıramayacağı yükü vermez kimseye...

Bu konu üstüne çok fazla motive edici veri var elimde. Bir diğeri de "Bu da geçer!" deyişli kralın hikayesi. İyi gün kadar kötü gün de geçicidir. Aslında saniyeler sonra etkisi geçen bir duygu için geride kalan tüm hisler kortekste açık kalan ampüllerden ibarettir. Duyguyu devamlı kılan beynimizdeki ona bağlı diğer nöronların aktif hale gelmesiyle alakalı diyebiliriz. Ne yani, hemen geçiyor mu? Evet aslında hemen geçebilecek bir an'dan ibarettir pek çok şey gibi.

Her ne yaşıyorsak yaşayalım mesele olanı kabul edip, teslim olup, elimizde kalanlara bir göz atıp, yola devam etmektir. Tıpkı bisiklet sürerken düşen bir çocuk gibi kalkıp yeniden o bisiklete binmek mesele.
Kişisel not olduğu için rahatlıkla yazıyorum. Bir süredir göğsüme ve sırtıma yüklendiğim pek çok duygusal mevzu ile başa çıkıyordum. Şükür ki şu satırları yazarken kalan sadece çözüm bekleyen askıda işler. Yere düştüm ve kalkarken bir avuç toprakla ayaklandım diyebilirim. İnsan sadece okuduklarıyla değil bazen yaşadıklarıyla da kişisel gelişimini sağlayabiliyor.

Anka kuşu yanar dönerli haliyle ölümsüzlük (aslında yeniden doğmak) sembolü olduğu kadar şifa veren yanıyla da bilinir. Kendine şifa vermek işin temelinde yatıyor. Bir düşünün, küçükken düştüğünüzde yaranızın üstüne antiseptik dışında bir şey sürmenize gerek yoktur, yara zamanla kendiliğinden iyileşir. Bu bir süreçtir, önce serum üretir yara ardından kabuk bağlar ve deri kendi kendine yenilenirken kabuk bir süre sonra düşer ve bir bakmışsınız hepsi geçmiş. Kendi kendine şifa verebilen bir yapınız olduğunu bilin.

Anka, Mevlana ve niceleri kulağımızda küpe olsun. Her ne yaşıyorsanız geçecek, geçtiği gün yeniden kalkmak ve yola devam etmek için tek ihtiyacınız olansa kendiniz. Birinin el uzatmasını istiyorsanız da bunu dile getirmelisiniz. Aksi takdirde yardıma ihtiyacınızın olduğunu kimse bilemez. Siz yine de kendinize el uzatmayı öncelik alın ve göreceksiniz ki daha önce defalarca düştünüz, kalktınız ve yola devam ettiniz. Hayat bu, güzel olan iyi-kötü yanıyla devam ediyor olması... bittiğinde zaten en ufak bir fikriniz dahi olmayacak. True story!

gk.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Can, Toprak, Hava, Ateş, Su... Elementlerin Farkında Ol! - #herkeskendineçokiyibaksın Motivasyon Notları

Elementler hayatımızın her anında var. Kanımızda toprak mineralleri, ciğerlerimizde hava, midemizde besinleri yakarak enerji aldığımız ateş ve olmazsa olmazımız 4’te 3'ü su yaşamamız için gereken ana elementlerdir. Etrafımızda bulunmaları durumunda yansıma özelliği devreye girer. Toprak kanımızın yenilenmesine ve dinginleşmeye, hava oksijen seviyemizi korumaya ve ateşimizi körüklemeye, ateş bedenimizin ısınmasına dolayısıyla hareket kabiliyetimize, su esnekliğe, sindirim sistemimize ve vücut değerlerini korumaya yardımcı olur.  Doğadaki elementler, insan bedenini oluşturan mineral ve diğer maddeleri de simgeler. Bedenimizin ihtiyacı olan her şey doğada mevcuttur. Ancak doğadan gelirse bünyemiz sağlıklı tepkiler verebilir. Bunun ne demek olduğunu, günümüz dünyasındaki kirlilik ve değişimlerin hiçbir sapma yapmadan direkt olarak bedeniniz, düşünceleriniz, hayatınızla ilgili etkili olduğunu hatırlatmak isterim. Şaman öğretilerinde, Ayurveda, Çin Tıbbı, Tao ve diğer tüm büt

Güneş'i Doğurmak Üzerine (2021 taslaklarından) #herkeskendineçokiyibaksın

  Özlem Tekin'in çok sevdiğim bir parçası var; Dağları Deldim. Pek çok akranım olan kadının bu parçayla güç bulduğuna da adım gibi eminim. Var olsun ne güzel demiş: Dağları deldim tek başıma, çölleri aştım, bir tek ben erleri yendim kız başıma sende yıkılmam. Kulaklarda tınısı dilinizde sözleri olsun :) Uzun zamandır yazmıyordum. Aslında yazıyorum da paylaşmıyordum diyelim. Kendime göre çeşitli sebeplerim vardı. Hakkımda hayırlısını verdiğine bir an şüphe etmediğim Allah yine yanımdaydı. Dağlara çıktım, Erenlere selam verdim, meşk ettim ateş başında, dostlarla bir oldum, yolları aştım... beşeri aşka kavuştum. Beşeri aşkı tatmayan ilahi aşka erişemez diyenlere gönlümü açtım. Dengeli ve merkezinde günlerimin ardından içime ışık olan aşktan meyvemiz oldu. Yine edebiyat yaptım umarım konudan uzaklaşmadım. Özetle; az gittim uz gittim, dere tepe düz gittim, özüme öz kattım, yuvaya döndüm. Şimdi önüme bakarken yalnızca aldığım nefes için şükür ediyor ve bugünü düşünüyorum. Gel

Bütüncül Şifa Notlarından (2) - #herkeskendineçokiyibaksın

Bedenin en değerli varlığın. Zihnin de bu varlığını kullanmana yarayan bilgi kaynağın ve yönetim merkezin. Enerji ise tüm bu varlığını akışkan hale getiren seni canlı kılan ve kalbinin atmasını, organlarının çalışmasını, hücrelerinin yenilenmesini, kıllarının ve tırnaklarının uzamasını... nicelerini sağlayan kaynak. Peki daha değerli dediğin şeyler neresinde hayatının? tamamen bedeninin dışında ve senin zihninde kategorize ettiğin kadar değerli. Koçlukta "Değerler Çalışması" başlığında bir çalışma uygulanır. Kişinin hayatta değer verdiği sağlık, aile, dostluk, para, kariyer ve benzeri konulardan yakında dönemde ilk 3 sırada olanlar belirlenir. Sağlık değeri çoğunlukla hepimizin anda ve gelecekte sahip olmak istediği fakat çalışma uygulanana kadar ilk sorulduğunda aklımıza gelmeyenlerden biri. Sağlık bir değerdir. Peki aile, dostluk, para, kariyer gibi konularda ne yapılması gerektiğine dair bireysel çözümlerimiz varken sağlık konusunda bu kadar istekliyken neden bir bil