Ana içeriğe atla

İçimdeki Çocuğa Sesleniş! - #23Nisan #herkeskendineçokiyibaksın



Hey sen mavi-yeşil gözlü boncuk kız!
Annesinin papatyası, Babasının sarı gacısı, Ablasının yavrukuşu!

Bugün 30 yaşına girmeye günler kala 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramında sana bir kaç sözüm var. Şu meseleleri konuşmanın vakti geldi, eminim. 
Neşeli olduğun günleri anımsıyor musun en az korktuğun ve güven aradığın anlar kadar?
Mesela, kavuşma anlarını oyuncaklarına ya da sokakta oynadığın arkadaşlarına?
Hayal kurduğun günler vardı, -mış gibi konuşturduğun oyuncak arkadaşların ve hikayelerin... neredeler şimdi? 
Kendi kendine yapabildiğin nice hareketi hatırlıyor musun? 
Annenin, Babanın, Ablanın, Anneannen, Babaannen ve Dedelerini, Halanı, Teyzeni, Kuzenlerini, Enişteni... nice seni seven ve kucaklayan güzel insanları!
Parfüm şişesinin sprey yönünü çevirmeden gözlerine sıkmıştın bir keresinde :) Ne kadar acımıştı ama çok komikti aslında.
Anaokulunda hep sınıftan kaçıp saklandığın oyun evini? Fatoş Bebeğini, hahaha, hatta gözleri düşmüştü yerine Annen mavi boncuk koymuştu, pek severdin, beraber uyurdun :)
İlkokul arkadaşlarınla pencere önünde, kalorifer peteğinde oturduğun günler, bahçede kovalamaca oynadığın, gösterilere dans hazırladığın, şiirler ezberlediğin günler peki, aklında mı?
Okul servisinde ne kadar eğlenirdin! Arabanın içinde yanından geçtiğin tabelaları okumaya çalıştığını hatırladın mı? Henüz anaokuluna bile gitmeden bıdı bıdı yalancıktan ingilizce konuşmaya çalıştığını, hahaha bir de anlaşılıyor sanıyordun :)

Sana her zaman fikrini soran ve kendini keşfetmene izin veren aileni hatırlıyor musun? Elbette olmuştur onlarında bilmeden yaptığı hataları, sanıyor musun ben yapmayacağım kendi çocuğuma? Onlar da özür diledi, affetti ve teşekkür etti sana, biliyorum!
Yeri gelmiştir mızmız bir çocuk gibi ağlamış olabilirsin, yeri geldiğinde güldüğün kadar...

Sana bir şey tavsiye edeyim, affet beni ve geçmişindeki insanları... özür dile benden, ben de senden özür dilerim hatalarım için... ve teşekkür ederim bana harika sahneler kaydettiğin için hafızanda :)

Cesaretini kıran, seni korkutan, yalnız hissettiğin ya da anlatmaktan çekindiğin, utandığın ne varsa hepsinin üstesinden geldim! Rahat ol, güvendesin! Sen beni ben yapan en güzel şeysin!

Şimdi özgür ruhlu bir kadın oldun. İnandığı şeyleri yapan, inanmadığı şeyleri yapmayan. Değişimi kabul edenlerden, akacak zamanda yolda karşına çıkacaklara merakla bekleyenlerden... Beni ben yapan her şey senin sabırla büyümeyi beklemen sayesinde oldu! Sabırsızca büyümeye çalıştığın her şey yeri geldiğinde hazır zeminin üzerine sayende inşa edildi! İyi ki bugününü etkileyecek kadar derin yaralara izin vermemiş doğru tercihler yaparak kendini geliştirmiş büyümüş serpilmiş kocaman bir kadın olmuşsun! 

Mavi-Yeşil gözlü boncuk kız! 
Sana sarılıyorum gözlerimi kapattığımda, saçlarını okşuyorum, öpüyorum ve kokluyorum mis kokundan. Tombik yanaklarını seviyorum! Marifetli ellerini öpüyorum! Pırıl pırıl bakan gözlerinin içine bakıyorum! Seni çok çok çok çok çok seviyorum, ne kadar mı? Dünya kadar seviyorum! Evren kadar seviyorum! 

İyi ki varsın! İyi ki var oldum! 
Bugün senin günün, canın ne yapmak istiyor? Hadi salıncakta sallanmaya gidelim, belki dondurma da yeriz :)

İmza,
Gökçe Kuntay Er (Evet evlendin ve harika bir ömürlük oyun arkadaşın var artık :))
.
.
.
Sevgili okuyucu,

Bugün 23 Nisan bahanen olsun, sen de içindeki çocuğa bir mektup hazırla! Vaktin yoksa yazacak bir kaç dakika gözlerini kapatıp kendi çocukluğunu gözlerinin önüne getir, derin nefesler almayı ihmal etme, ona sarıl, öp, kokla! Güvende olduğunu söyle! Dertleş istersen, o seni en iyi anlayacak olan parçan! Bir de affet, özür dile ve teşekkür et kendisine... istemeden yaptıklarımız geride kalsın. Bir de sevdiğini söyle içinden geldiği gibi :) Sımsıkı sarılarak vedalaşmayı unutma! Belki ufak bir hediyeyle kutlarsınız bugünü, ne dersin?

Sevgiler,
gke.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Can, Toprak, Hava, Ateş, Su... Elementlerin Farkında Ol! - #herkeskendineçokiyibaksın Motivasyon Notları

Elementler hayatımızın her anında var. Kanımızda toprak mineralleri, ciğerlerimizde hava, midemizde besinleri yakarak enerji aldığımız ateş ve olmazsa olmazımız 4’te 3'ü su yaşamamız için gereken ana elementlerdir. Etrafımızda bulunmaları durumunda yansıma özelliği devreye girer. Toprak kanımızın yenilenmesine ve dinginleşmeye, hava oksijen seviyemizi korumaya ve ateşimizi körüklemeye, ateş bedenimizin ısınmasına dolayısıyla hareket kabiliyetimize, su esnekliğe, sindirim sistemimize ve vücut değerlerini korumaya yardımcı olur.  Doğadaki elementler, insan bedenini oluşturan mineral ve diğer maddeleri de simgeler. Bedenimizin ihtiyacı olan her şey doğada mevcuttur. Ancak doğadan gelirse bünyemiz sağlıklı tepkiler verebilir. Bunun ne demek olduğunu, günümüz dünyasındaki kirlilik ve değişimlerin hiçbir sapma yapmadan direkt olarak bedeniniz, düşünceleriniz, hayatınızla ilgili etkili olduğunu hatırlatmak isterim. Şaman öğretilerinde, Ayurveda, Çin Tıbbı, Tao ve diğer tüm büt

Güneş'i Doğurmak Üzerine (2021 taslaklarından) #herkeskendineçokiyibaksın

  Özlem Tekin'in çok sevdiğim bir parçası var; Dağları Deldim. Pek çok akranım olan kadının bu parçayla güç bulduğuna da adım gibi eminim. Var olsun ne güzel demiş: Dağları deldim tek başıma, çölleri aştım, bir tek ben erleri yendim kız başıma sende yıkılmam. Kulaklarda tınısı dilinizde sözleri olsun :) Uzun zamandır yazmıyordum. Aslında yazıyorum da paylaşmıyordum diyelim. Kendime göre çeşitli sebeplerim vardı. Hakkımda hayırlısını verdiğine bir an şüphe etmediğim Allah yine yanımdaydı. Dağlara çıktım, Erenlere selam verdim, meşk ettim ateş başında, dostlarla bir oldum, yolları aştım... beşeri aşka kavuştum. Beşeri aşkı tatmayan ilahi aşka erişemez diyenlere gönlümü açtım. Dengeli ve merkezinde günlerimin ardından içime ışık olan aşktan meyvemiz oldu. Yine edebiyat yaptım umarım konudan uzaklaşmadım. Özetle; az gittim uz gittim, dere tepe düz gittim, özüme öz kattım, yuvaya döndüm. Şimdi önüme bakarken yalnızca aldığım nefes için şükür ediyor ve bugünü düşünüyorum. Gel

Bütüncül Şifa Notlarından (2) - #herkeskendineçokiyibaksın

Bedenin en değerli varlığın. Zihnin de bu varlığını kullanmana yarayan bilgi kaynağın ve yönetim merkezin. Enerji ise tüm bu varlığını akışkan hale getiren seni canlı kılan ve kalbinin atmasını, organlarının çalışmasını, hücrelerinin yenilenmesini, kıllarının ve tırnaklarının uzamasını... nicelerini sağlayan kaynak. Peki daha değerli dediğin şeyler neresinde hayatının? tamamen bedeninin dışında ve senin zihninde kategorize ettiğin kadar değerli. Koçlukta "Değerler Çalışması" başlığında bir çalışma uygulanır. Kişinin hayatta değer verdiği sağlık, aile, dostluk, para, kariyer ve benzeri konulardan yakında dönemde ilk 3 sırada olanlar belirlenir. Sağlık değeri çoğunlukla hepimizin anda ve gelecekte sahip olmak istediği fakat çalışma uygulanana kadar ilk sorulduğunda aklımıza gelmeyenlerden biri. Sağlık bir değerdir. Peki aile, dostluk, para, kariyer gibi konularda ne yapılması gerektiğine dair bireysel çözümlerimiz varken sağlık konusunda bu kadar istekliyken neden bir bil