Ana içeriğe atla

Kendine Güven, Cesur Ol! - #herkeskendineçokiyibaksın Motivasyon Notları




Kendine güvenmek nedir? Neyi ne kadar yapabileceğini bilmek, kendini daha ne kadar zorlayabileceğini bilmek, kendini daha ne kadar salman gerektiğini bilmek, kontrolün de rahatlığın da sınırlarını bilmek... Potansiyelini bilmek yeterli mi? Hali hazırda yapabildiklerinin farkına vardın diyelim, daha neler yapabileceğini hayal edebiliyor musun? Kendine yalan söylüyor musun? Bahanelerin var mı? Bir uzmanın sana söylediği ya da kendi kendine koyduğun kişisel teşhislerin var mı? Kendine onları aşabileceğin konusunda güveniyor musun? Hala mükemmel olmadığını mı hissediyorsun?
Kimse mükemmel değildir. İnsan mükemmel hissetmenin peşindedir, peki mükemmel nedir?
Tam, eksiksiz, tamamlanmış, olgunlaşmış, çok güzel, harikulade, kusursuz, yetkin demektir. Mükemmel olan bir bütünü temsil eder aynı zamanda. Hep iyi yanları mı dersiniz? Yoksa iyi kötü yanlarıyla mı? Ucu çok açık bir döngü benim için. Bu nedenle mükemmel hissetmek diyorum. Hissetmek çünkü duyularımız en yüksek ve en düşük hisleri ayrı ayrı tecrübe yazar. Yani eşiğini bilir. Mükemmel olan şey her neyse hislerinizi en yüksek hissettirendir. Mükemmel bu durumda görecelidir diyebilirim. Herkesin duyu eşiği farklıdır, ancak denk eşikler birbirini anlar. 

Kendine ne kadar güveniyorsun? Bu neler yapabildiğini bir düşünmeni gerektirir. Kendime yemek yapma konusunda güveniyorum. Bu her yemeği harika bilirim her şeyi pişirebilirim demek değil. Kimseyi aç bırakmam elimdeki malzemelerle muhakkak doyurucu bir şeyler hazırlayabilirim. Bir başka örnek, dört kişilik bir masayı tek başıma yerinden kaldırabilirim, fakat bir buzdolabını aynı rahatlıkta sırtlayamam. Diyelim ki yaptığım spor ve beslenme düzenlemesine rağmen kilo veremiyorum. Verebileceğime inanıyor muyum? Kendime koyduğum hedef kiloya ulaşabileceğim konusunda güveniyor muyum? Kendimi çalıştığım işten daha büyük hedeflere hazırlıyorum. Kendimi en yüksek gördüğüm noktada hayal edebiliyorum, peki önümdeki bir sonraki basamağa ulaşmak konusunda güveniyor muyum? Cesaretim var mı sorumlulukları üstlenmeye?
İnsan sınırlarını neleri yapıp yapamayacağını bilir, gerektiğinde kullanılmak üzere tüm bilgiler zihnimizdedir. 

İşin en kritik kısmına geldik. Herkes farkında mı? Algılarımız açık mı? Herkes yemek nasıl pişer bir şekilde öğrenebilir mi? Herkes İngilizce öğrenebilir mi? Hayat kalitesini arttırmak adına ekonomik koşullarını değiştirebilir mi? Rahatsızlık duyduğu kilo ve beden ölçülerini istediği şekillere sokabilir mi? Öğrenebilir, yapabilir, ulaşabilir. Ne zaman biliyor musun? Şu cümleleri bir süreliğine bir kenara bıraktığında:

- İmkânsız,
- Yapamam,
- Başa çıkamam,
- Hazır değilim,
- (bahane) bitsin bakarız,
- Bakarız,
- Mümkün değil.

Denemeden bilemezsin. Denemek yanılmak istemiyorsan, iyice analiz edersin, yapmış insanlara bakarsın kendini onların yerine koyar empati kurarsın, kendi hayat koşullarını düşünürsün, buna göre belki (!) net bir karar verebilirsin ama denemekle elde edeceğin tecrübe kadar bilemezsin. Kendine güven, yapabilirsin ya da yapamazsın sonunda bir tecrübe yazarsın, o kesin. Kaybedecek şeylerini tekrar gözden geçir, belki de kaybolmayacaktır. Bir şeye cesaret etmeden önce değerlendirmeni mutlaka yapmalısın.
Cesur olmak insanoğluna bugün elde ettiğimiz nice kolaylığı sağlamış. Tembelleştirmiş diyerek kesip atamam, hala üreten ve üretmenin ne kadar önemli olduğunu bilen insanlar var. Fakat hepimiz kolaylıkların getirdiği kadar cesur olduk. Silahlanmak bilek gücünü köreltti, savaşacak güçte olmak bir şeylerin arkasına saklanmadan durmayı gerektirir. Kahramanlık öyküleri sadece geçmişten bildiklerimizle sınırlı kalmamalı, genlerimizden yeniden doğmalı. Tohumun toprağı yararak usulca gökyüzüne uzanması cesur bir harekettir. Spermin anne karnına ilerlemesi, bir bebeğin düştüğü yerden kendini tekrar ayağa kaldırabilmesi cesaret sayesindedir. Gözü karartmak değerlendirmeden girişmek cesaret değildir, kendini bilmek, güvenmek, kendi potansiyelini aşmak için cesaret gerekir.

Parende atmak istiyorsanız ve daha önce hiç denemediyseniz, önce gözlerinizi kapatıp hareketi rahatlıkla yaptığınızı hayal edin. Hangi kısımlarda zorlanacağınızı ya da hangi kısımları kolaylıkla atlatabileceğinizi zihniniz biliyor. İyi bir düşünmeden sonra gerçekleştirmeye cesaret etmeniz yeterli olacaktır.
Neler yapabileceğinizi hayal edin, iyi değerlendirin, kendinize güvenin, cesaret edin ve uygulayın. Yapamam dediğiniz fakat çok merak ettiğiniz bir şeyi denemekle başlayın.

gke.

ÖNERİYORUM

ONE PIECE / Anime Serisi Hakkında

One Piece, Eiiçiro Oda tarafından yazılan ve çizilen Japon shōnen manga serisidir. Haftalık Shonen Jump dergisinde Ağustos 1997'den beri dergide yayınlanmaktadır. 
1999 yılından bu yana anime serisi olarak yayınlanmaktadır. 20 dakikalık bölümlerden oluşan seri şuan 876. bölümünü yayınlıyor.

MONKEY D. LUFFY ve Potansiyelini Aşmak Üzerine

Animenin ana karakteri Luffy, kendini küçük yaşta Korsanlar Kralı olmaya adar. Fakat bu hedefinde karşısına çıkan sınavlar vardır ve aşması gereken rotada potansiyel gücünü vites arttırır gibi yükseltir. Her büyük savaşından bir dersle ve bir dostla çıkar. Anlatmakla 876 bölümü özetlemek oldukça zor. Özünde bir karakterin kendini aşması ve her defasında hediyelerle dolu başarılar elde etmesini izlemenizi öneririm. Atalarından ve genlerinden gelen potansiyelleri tanıması, kendini bulmasını anlatımları gerçekten etkileyici. Çok ilginç duygulara dokunabiliyor. Ayrıca eğlenceli :)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Can, Toprak, Hava, Ateş, Su... Elementlerin Farkında Ol! - #herkeskendineçokiyibaksın Motivasyon Notları

Elementler hayatımızın her anında var. Kanımızda toprak mineralleri, ciğerlerimizde hava, midemizde besinleri yakarak enerji aldığımız ateş ve olmazsa olmazımız 4’te 3'ü su yaşamamız için gereken ana elementlerdir. Etrafımızda bulunmaları durumunda yansıma özelliği devreye girer. Toprak kanımızın yenilenmesine ve dinginleşmeye, hava oksijen seviyemizi korumaya ve ateşimizi körüklemeye, ateş bedenimizin ısınmasına dolayısıyla hareket kabiliyetimize, su esnekliğe, sindirim sistemimize ve vücut değerlerini korumaya yardımcı olur.  Doğadaki elementler, insan bedenini oluşturan mineral ve diğer maddeleri de simgeler. Bedenimizin ihtiyacı olan her şey doğada mevcuttur. Ancak doğadan gelirse bünyemiz sağlıklı tepkiler verebilir. Bunun ne demek olduğunu, günümüz dünyasındaki kirlilik ve değişimlerin hiçbir sapma yapmadan direkt olarak bedeniniz, düşünceleriniz, hayatınızla ilgili etkili olduğunu hatırlatmak isterim. Şaman öğretilerinde, Ayurveda, Çin Tıbbı, Tao ve diğer tüm büt

Güneş'i Doğurmak Üzerine (2021 taslaklarından) #herkeskendineçokiyibaksın

  Özlem Tekin'in çok sevdiğim bir parçası var; Dağları Deldim. Pek çok akranım olan kadının bu parçayla güç bulduğuna da adım gibi eminim. Var olsun ne güzel demiş: Dağları deldim tek başıma, çölleri aştım, bir tek ben erleri yendim kız başıma sende yıkılmam. Kulaklarda tınısı dilinizde sözleri olsun :) Uzun zamandır yazmıyordum. Aslında yazıyorum da paylaşmıyordum diyelim. Kendime göre çeşitli sebeplerim vardı. Hakkımda hayırlısını verdiğine bir an şüphe etmediğim Allah yine yanımdaydı. Dağlara çıktım, Erenlere selam verdim, meşk ettim ateş başında, dostlarla bir oldum, yolları aştım... beşeri aşka kavuştum. Beşeri aşkı tatmayan ilahi aşka erişemez diyenlere gönlümü açtım. Dengeli ve merkezinde günlerimin ardından içime ışık olan aşktan meyvemiz oldu. Yine edebiyat yaptım umarım konudan uzaklaşmadım. Özetle; az gittim uz gittim, dere tepe düz gittim, özüme öz kattım, yuvaya döndüm. Şimdi önüme bakarken yalnızca aldığım nefes için şükür ediyor ve bugünü düşünüyorum. Gel

Bütüncül Şifa Notlarından (2) - #herkeskendineçokiyibaksın

Bedenin en değerli varlığın. Zihnin de bu varlığını kullanmana yarayan bilgi kaynağın ve yönetim merkezin. Enerji ise tüm bu varlığını akışkan hale getiren seni canlı kılan ve kalbinin atmasını, organlarının çalışmasını, hücrelerinin yenilenmesini, kıllarının ve tırnaklarının uzamasını... nicelerini sağlayan kaynak. Peki daha değerli dediğin şeyler neresinde hayatının? tamamen bedeninin dışında ve senin zihninde kategorize ettiğin kadar değerli. Koçlukta "Değerler Çalışması" başlığında bir çalışma uygulanır. Kişinin hayatta değer verdiği sağlık, aile, dostluk, para, kariyer ve benzeri konulardan yakında dönemde ilk 3 sırada olanlar belirlenir. Sağlık değeri çoğunlukla hepimizin anda ve gelecekte sahip olmak istediği fakat çalışma uygulanana kadar ilk sorulduğunda aklımıza gelmeyenlerden biri. Sağlık bir değerdir. Peki aile, dostluk, para, kariyer gibi konularda ne yapılması gerektiğine dair bireysel çözümlerimiz varken sağlık konusunda bu kadar istekliyken neden bir bil